Mini-gran

Har vänt på hela dagen känns det som, har inte hoppat ur pyjamasen förrän nu precis och satt på mig vanliga kläder. Har bara suttit hemma och pluggat idag, så på något vis lyckades jag glömma bort att klä på mig. Pluggandet fortsätter ikväll, och imorgon och dagen efter det osv... Behöver jag säga att jag vill ha lov? Längtar som tusan till kl 13 på fredag nästa vecka, då är plugghelvetet över!!

Verkar som att jag kanske ska jobba i julveckan. Men jag behöver det, har inte hunnit med att jobba så mycket som jag brukar, skolan har tagit för mycket tid. Dags att fylla på kontot lite.

Köpte mig en liten julgran igår, sambon hade ställt höga krav på att den inte fick vara ens hälften så stor som den vi hade förra året. Visst, den kanske var i största laget förra året med tanke på att den täckte hela dörröppningen in till arbetsrummet och det var helt omöjligt att ta sig förbi... Själv tyckte jag det var rätt skönt att inte behöva städa där inne på en hel månad :P Emelies kissekatter var också väldigt förtjusta i granen förra året, i år har vi inga kissekatter som försöker bestiga trädet dock. Lite tråkigt tycker jag, det gjorde det hela lite mer spännande :)

Planerna var egentligen att vi skulle åkt in till Köpenhamn och julmyst med mina föräldrar igår, men mamman blev magsjuk så hon var inte riktigt pigg på att åka in vilket man kan förstå :( Tråkigt!

Ikväll vid tio ska vi klä den lilla granen och dricka glögg, kanske skriva julkort om vi orkar. Jag och Emelie försökte göra egna julkort i veckan, men det var helt enkelt ingen lyckad dag. Vi fick ihop vars ett efter några timmars slit. Därför har jag nu köpt julkort på gallerix istället, insåg att det här inte skulle gå vägen.

Imorgon kopplas citytunneln på och jag är livrädd för att jag inte ska lyckas ta mig till Helsingborg för att hela tågtrafiken har avstannat på måndagen. Med tanke på hur trafikverket sköter sin järnväg så lär det inte gå så bra för dem nu när de har en hel tunnel de ska få till att fungera. Man kanske borde åka upp till Helsingborg imorgon och sova på en bänk i skolan för säkerhetsskull?

Trevligt kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0