Ljus i framtiden

Shit vad peppad jag kände mig när jag kom ut från studie- och karrärvägledaren i Lund! Vi hade ett riktigt bra samtal om mina möjligheter att läsa vidare efter min ingenjörsexamen, jag fick äntligen lite klarhet i vad jag kan gå vidare med. Jag ska fortsätta göra efterforskningar men jag har hittat en väldigt spännande möjlighet som jag inte visste om innan. Nämligen att jag kan läsa 1,5 år inom t.ex. samhällsgeografi (innehåller mycket stadsplanering m.m) och sedan plocka lite poäng från min ingenjörsexamen och vips har jag fått två stycken kandidatexamen!

Ja för er som inte är så insatta så kanske detta lät rörigt, men i slutändan betyder det att jag får två stycken examen på 4,5 år, som egentligen hade tagit 6 år att läsa annars. Hoppas ni hängde med. Och det bästa av allt är att jag får läsa stadsplanering och stadsutveckling i Lund, vilket känns mycket bättre än att läsa det på Malmö högskola.

Ett ljus har uppenbarat sig för mig, det känns kul och spännande!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ojoj, detta vill jag höra mer om!!! När ska vi fika? =D

2011-08-28 @ 17:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0