Ännu en helvetes tåg-dag

Känner mig lite småkrasslig, inte alls på topp. Just nu har jag huvudvärk som gnager i bakhuvudet, hoppas på att bli lite piggare till ikväll.

Jag har gjort en "att-göra"-lista så att jag verkligen tar tag i vissa saker. Och jag är en bra bit på väg, men tyvärr betar man ju av den med de lättare sakerna först och lämnar de lite mer krävande sakerna till sist. Men jag ska ta mig igenom den :)

Igår bakade äppelkaka för att överraska Nille, den gick åt rätt snabbt måste jag säga. Idag är jag sugen på chokladbollar... Men någon måtta får det faktiskt vara. Men jag ska baka någon sorts havrebröd tror jag, hittade ett gammal recept igår när jag letade. Så vi får se hur det blir sen när det är klart.


Igår hade jag en hemsk tåg-dag. Ja Sara har ju redan hört hela historien en gång, men här kommer den igen :)

På morgonen var mitt tåg försenat med 20 minuter, så jag bestämde mig att ta ett annat långsammare tåg som bara var försenat med 10 min. Jag kom fram i tid, kors i taket.
När vi skulle hem var det fordonsbrist vilket betydde att det var skittrångt på tåget, men jag lyckades hitta en plats inne i den tysta kupén. Där satt en pappa och en äldre son som åkt från Göteborg och antingen hade de mjissuppfattat skylten eller så sket de i att man ska vara tyst i den tysta avdelningen. Folk blev lite irriterade.
När vi når Lund så visar det sig att vårt tåg har gått sönder, så vi måste hoppa av i Lund och ta ett annat tåg. Det tåget visar sig efter ett tag vara 20 minuter försenat så jag hamnar på ett pågatåg. Väl på tåget så svimmar tjejen bredvid mig raklång ner på golvet och det blir världens kalabalik, men hon repade sig dock senare. När vi rullar in i Malmö säger tågpersonalen att det är stopp i tunneln så vi kan inte åka längre än till Malmö C. Stackars dem som har åkt samma resa som jag men som dessutom skulle ännu längre!!

Jag förstår inte varför de sätter in fler avgångar när de inte kan hantera det. De borde få den lilla trafik de hade från början att fungera innan de utökar, ren vanlig logik enligt mig. De erbjuder gratis kaffe på tågen nu i februari, någon sorts kompensation för alla problem. Rena skämtet tycker jag, speciellt eftersom jag inte ens dricker kaffe!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Min undran är hur man ska komma åt gratiskaffet när det är så proppfullt på tågen att knappt personalen kan ta sig ut på perrongen vid uppehållen?

2011-02-05 @ 18:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0