Nytt namn

Jag har funderingar på att byta namn på den här bloggen. Något i stil med "Mitt liv på ett tåg". För det är ju det enda jag ägnar dagarna åt nu, åka tåg som är försenade åt alla håll och kanter!! Så trött på det, jag som bor i den största staden i södra Sverige, varför kunde jag inte hitta en utbildning i Malmö? Eller varför var LTH tvungna att lägga ett campus i Helsingborg. Eller varför är det så svårt att få tågen att gå i tid? Eller varför har jag inte ett privatplan som kan ta mig vart jag vill? Ja det finns många frågor men så få svar.

Idag hade vi sett ut ett tåg som går 16.40 från Helsingborg. När vi kommer ner på perongen så finns det inget sånt tåg med på någon monitor, inte ens på den listan som visar alla tågs avgångar. Jättemärkligt. Så vi fick hoppa på ett pågatåg. När vi börjar rulla ut från perongen ser vi att det kommit in ett tåg bredvid som det står Köpenhamn på, ja det var ju vårt försvunna tåg. Hopparav i Ramlösa och på vårt kära öresundståg istället. Jag tänkte en förbjuden tanke: "Nu kommer det här tåget säkert krångla bara för att vi är giriga och vill ta ett tåg som går snabbare än pågatåget". Ja, det var en liten "sak som hänt" i Hjärup som tågvärden så fint uttryckte det, där blev det alltså stopp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0