Csn-skit

Idag går jag som en gammal tant, knackligt och mer kobent än vanligt. Vi provade ett nytt jympa-pass igår, Flex kallades det. Det skulle vara en kombination av styrka och rörlighetsträning. Det kändes ganska lätt när man låg där på golvet och krälade, tänkte att det här är väl inte så jobbigt. Idag tar jag verkligen tillbaka de orden, det tog något så in i!! Igår hade jag ingen aning om att man hade så många olika muskler i låren och gumpen. Men nu vet jag!

Jag har avverkat en dag på jobbet, det gick långsamt om man ska sammanfatta det hela kort. Imorgon ska jag jobba igen, men denna gången är det ett kvällspass.

Annars står storstädning på schemat, det behövs för när terminen kör igång så lär det inte finnas så mycket tid till sånt. På måndag är det dags för skolstart, lite taggad är jag nog ändå.

Jag fick mitt csn-besked igår. Det var inte så muntert... Jag har ju tagit alla mina poäng, men efterom skolan är seg på att rapportera in det så blev jag inte beviljad studiemedel. De skulle göra en ny kontroll om fyra veckor igen, men nu börjar jag bli orolig att jag kanske är en sån där elev som hamnat i kläm mellan csn och högskolan. Jag har en lång kurs som pågår in i vårterminen, tänk så gör den så att jag inte blir beviljad studiemedel? Tänk så blir jag ett offer för det dåliga samarbetet mellan högskolan och csn:s system? Lite orolig är jag, men eftersom det inte är jag som gjort något fel så vet jag inte hur jag ska gå tillväga riktigt för att reda upp det. Då blir det till att skjuta upp resan till New York och leva på mina sparpengar :(


Kommentarer
Postat av: mamma

Kan du inte skynda på skolan att dem rapporterar?

2011-01-12 @ 19:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0