Trög terminsstart

Idag är jag trött. Hade nog kunnat gå och lägga mig redan nu om jag hade tillåtit det. Jag ska iaf spendera kvällen hemma, vet inte riktigt vad jag ska roa mig med än. Nille ska iväg till Alex tror jag det var, så jag kanske sätter igång Sex and the city-filmen eller något annat kul.

Tycker starten på den nya terminen har varit rätt trög. Har inte känt mig på topp direkt, känt mig lite smågnällig. Och man märker att många andra också är lite nere i skorna, folk hänger med huvudena och sover på tåget m.m. Jag läste en artikel i Amelia om vintertrötthetens symptom, och det stämde in väldigt bra på mig. Botet var att motionera, äta rätt och prioritera närhet. Hmm, vi får väl se om jag kan ta tag i det där och få lite mer kraft inför nästa vecka!

Nille och Armend köpte med sig baugetter så åt vi lunch tillsammans idag, fick höra lite om Armends resa till New York som han kom hem från för någon vecka sedan. De hade haft det jättebra, men gud vad dyrt det var att leva där! Jag och Nille har ju som sagt också planer på att åka dit detta året, men jag har jättesvårt att hitta någon tidpunkt som passar. Jag vet inte hur min sommar kommer se ut, om jag får praktikplats och om jag får det så måste jag förmodligen jobba resten av sommaren. Praktiklöner brukar inte vara så välbetalda. Till hösten har jag inget lov, och på vintern finns det risk för att det är alldeles för kallt i New York. Därför funderar vi nu smått på att skjuta upp det lite grann och kanske ta Thailand först, det passar nämligen bättre på vintern.

Jag har några resmål som jag gärna vill besöka någon gång i mitt liv:
Thailand
USA (New York, Las Vegas, Miami m.m.)
Tokyo
Indien
Italien
Egypten

Drömma kan man ju! :P


Kommentarer
Postat av: Sara

Min lista: USA (New York, LA, San Fransisco, Miami och någon mindre håla bara för att se hur det är), Island, Irland, Rom och någon solig plats i västindien... Barbados kanske? Som sagt, drömma kan man ju!

2011-01-22 @ 13:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0