Choklad-bomb

I tisdags bakade jag kladdkake-muffins inför Margareta-dagen. Jag vet inte ritkigt varför det alltid slutar i katastrof när jag sätter igång bakprojekt. Nille har mötts av alla möjliga sorters katastrofer när han kommit hem och jag varit baksugen. Brukar hälla ut mjölburken över spisen och golvet, socker knastrar under fötterna när man går i hallen (?) och diverse brännskador på min kropp har uppkommit. En gång när jag lagade mat tappade jag stålskruvar i grytan, men det är en annan historia.

Men i tisdags så lyckades jag med en ny sak. Det nästan exploderade choklad över hela köket! Man skulle ha både kakao och blockchoklad i kakorna, och som ni alla vet så är choklad väldigt... brunt. Så väggarna, diskbänken och mitt vita linne blev färgat i en brun färg av något slag. Jag lyckades dock sanera innan Nille kom hem :)

Tyvärr hann jag inte fotografera mina skapelser innan de blev uppätna, de gick åt som smör så jag tror de var goda iaf :)

(I natt bakade jag förresten igen, bröd den här gången. Ett riktigt gott pizza-bröd, och det gick förvånansvärt bra)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0