Filmstjärna

Den här veckans tema innebär för mig att jag försöker lyssna mer på kroppens signaler. För jag tror att den börjar säga ifrån nu, stressen börjar komma i fatt mig. Jag har försökt skylla diverse symptom på att jag ätit dåligt, ätit något jag inte tål osv. Men nu har jag börjat få fler problem som gör att jag inser att nu får jag sakta ner.

Det som är svårt är att även om jag drar ner på tempot så är jag fortfarande stressad inombords, för jag känner att jag inte hinner med allt jag bör göra då. Nille säger åt mig att slappna av, men det är lättare sagt än gjort. Han är iaf en klippa och har tagit städning och allt sånt. Jag har beslutat mig för att bara jobba en kväll varannan vecka, får försöka spara in pengar på andra vis.

Vi började iaf en ny läsperiod idag, med en ny kurs som heter "Geologi och geoteknik". Det var en hemsk lärare vi har fått, han skämtade bort halva lektionstiden och bara larvade sig. Känns som att man har viktigare saker att lägga tiden på än att sitta 6 timmar i veckan och lyssna på hans trams!

Några elever var och spelade in en film samtidigt i vår lektionssal, de filmade bl.a. mig. Så nu är man kanske filmstjärna snart?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0