Jonas Helgesson

Igår var jag på standup på Babel i Malmö, en komikerklubb som heter Oslipat som har föreställningar på Babel varje onsdag. Det var jättekul och trevligt, men jag fick även med mig tankar hem som jag inte räknat med efter en humorkväll. En utav de killarna som körde ett nummer standup heter Jonas Helgesson. Jag kände igen honom direkt, brukar se honom på bussen och här runt Värnhemstorget. Anledningen till att han sticker ut så mycket att jag lagt märke till honom är att han har en CP-skada och har svårt att ta kontroll över sin kropp och dess rörelser. Han kan gå och är väldigt rörlig. Han var så himla bra! Han berörde en på alla sätt och vis, han skämtade om sitt handikapp på ett väldigt finurligt sätt och la fram det himla smart. En helt otrolig kille med en förmåga att verkligen få sagt vad han vill och beröra en.

Jag är som sagt helt såld och hoppas på att jag kommer få se honom uppträda igen, vare sig det är som komiker eller föreläsare. Grym var han!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0