The High Line

Eftersom jag är väldigt intresserad av stadsplanering och unika lösningar i städer dog jag en smula när jag fick besöka The High Line Park i New York. Det var helt otroligt! Det är en gammal järnväg som är byggd högt uppe ovanför marken för att man inte skulle hindra biltrafiken och orsaka olyckor bland fotgängare som försökte korsa spåren. Järnvägen har inte använts på länge och tanken var att den skulle rivas till en grupp som var bosatta i området tog tag i det och skapade en park längs med järnvägen.



De hade verkligen inte snålat med designen, bänkarna i parken var otroligt snygga!



Wow säger jag bara, jag ville hem och bygga direkt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0