Fiber-pannkakor

Jag har nu testat några gånger att göra lite annorlunda pannkakor till frukost. Det som är så bra med detta receptet är att man får i sig mycket protein och även fibrer, men slipper äta havregrynsgröt och kokta ägg stup i kvarten. Jag hade velat köpa kokosolja för att använda vid stekningen, men vet inte var man hittar det.

3-4 st pannkakor:
1 dl havregryn
0,5 dl mjölk
3 st ägg

Mixa havregrynen i en mixer så att det blir som mjöl (detta kan man göra i förväg och förvara i en burk).
Blanda alla ingredienser, häll smör/olja i en stekpanna och stek som vanliga pannkakor.

Om man önskar lite sötare smak kan man ta i lite vaniljpulver.

Ät tillsammans med bär eller äppelmos och kanel!




Idag varierade jag receptet och tog i lite bakpulver, bytte ut havregrynen mot rågmjöl, det gjorde dock ingen större skillnad. Jag föredrar havregryn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0