Utrensning

Jag vet inte var energin kom ifrån, men jag har satt igång och rensat bland alla prylar man samlat på sig genom åren. Det är en väldigt befriande känsla att rensa ut! Samtidigt slås jag av hur mycket saker och kläder som man slösat pengar på som kanske inte riktigt var ett ordenligt genomtänkt köp. Men många klädesplagg är sånt som jag inte känner att jag passar i. Det är helt enkelt inte min stil längre och jag märker att jag mognar sakta men säkert i klädstilen. Den där kortkorta kjolen med zebra-mönster är kanske inte riktigt "jag" längre...

Jag ska försöka sälja/skänka så mycket som möjligt, vill inte slänga saker som är fullt funktionella. Återvinning och återanvändning är det bästa!

Med detta hoppas att det ska föra med sig att jag ska försöka tänka på att göra smartare köp med bättre kvalitet i framtiden. Dessutom kan man försöka ta sig en titt på vad man faktiskt har och på det sättet minska inköpen.

Kommentarer
Postat av: mamma

Det blir mindre att packa också när ni flyttar!

2012-03-15 @ 07:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0