Det straffar sig direkt

Jag hade en något märklig kväll igår. Det började med att jag stod på värnhem för att vänta på bussen hem. Då ser jag en kvinna som står en bit bort och röker. På sig har hon en kort skinnjacka, stayups (strumpor som går upp på låren), högklackat. Alltså inga byxor/kjol eller ens trosor, underlivet helt blottat. Jag blev så illa berörd och har tänkt på det sen dess, alla förbipasserande stirrade och skrattade. Jag hade precis letat upp numret till polisen där man anmäler ärenden som inte är akuta, då hoppade hon på en buss och försvann. Har diskuterat det med några stycken efteråt och kommit fram till att hon förmodligen var prostituerad och var påtänd, men hemskt var det oavsett.
 
Senare på kvällen hände nästa händelse. Jag trillade med cykeln. Jag tappade balansen och trillade åt sidan precis vid amiralsgatan när jag nästan var hemma, ramlade raklång över cykeln på sidan och mosade cykelkorgen. Jag skrapade upp mitt knä men det värsta var nog chocken. Jag blev helt skakis för det kunde gått så mycket värre än vad det faktiskt gjorde. Två stycken förbipasserande bara tittade på mig, ingen hjälpte mig eller frågade hur det gått. Förmodligen straffade det sig att jag inte ingripit när jag såg den stackars kvinnan utan kläder på torget tidigare under dagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0